søndag 22. august 2010

Soverommet på stell....

...det begynner ihvertfall å nærme seg;) Sengegavlen og nye lamper har kommet opp, husbonden har hjulpet meg med å lage veggfeste og klosser til gavlen, etter oppskrift fra VIBEKE, TAKK for tipset!


Soverommet har liksom ikke blitt prioritert før nå, så det var godt å få ut kommoden (som har fått midlertidig plass på et annet rom) og få litt bedre gulvplass, og ikke minst hver vår LAMPE;) Jeg glemte nemlig å kjøpe Årstid lampene fra Ikea før jeg flyttet nordover, så lykken var stor da jeg fikk kjøpt dem i sommerferien;)


På Ikea kjøpte vi også ny dobbeldyne, og nytt sengetøy:) 
De beige putene er fra Kid, og putetrekkene med blå bolsterstriper fant jeg igjen i skapet, 
jeg hadde helt glemt at jeg hadde dem - de er jo så fine!



Bolsterstriper er det også på liftgardinene i rødt, som er kjøpt hos Ellos. Rammen på veggen er en gammel Ikea-ramme som jeg har satt hønsenetting i, etter inspirasjon fra JANNE... Planen var å male den hvit, men siden lysekronen og pynten i vinduet er sort valgte jeg å la den være sort.



Nattbordene våre er midlertidige, som nevnt er jeg stadig på jakt etter de "rette". Jeg vurderer å snekre de selv, så får jeg dem kanskje slik jeg vil ha dem:) Mitt nattbord er håndarbeidskurven min, mest fordi jeg ikke har noe som helst annet sted å ha den...Husbondens nattbord er noen år gammelt, fra den tiden vi kjøpte alle våre møbler i eik... Det ble raskt båret ut i garasjen og påført tre strøk Sens 30 Bomull:) Det står enda til tørk, så det får jeg ta bilder av senere.


Speilet oppå kurven er faktisk en gammel vitrine kjøkkendør, hvor jeg har byttet ut glasset med speil. Smykkeskrinet mitt har også fått plass her:)


Det fine halskjedet er en gave fra Husbonden og LilleGull...


Jeg har med hensikt tatt bilder uten å vise gulvet. Det er et valnøtt laminatgulv, og valnøtt er fint det, bare det ikke går over mot rødt slik som vårt gjør...Jeg har veldig lyst til å male det, enten grått, eller med grå og hvite ruter, slik som på forsiden av det siste Boligpluss. Men her må husbonden bearbeides litt mer først...;)



Nå gleder jeg meg til å legge meg ikveld kan dere skjønne! 
Men først er det klesvask og klargjøring for jobb og barnehage igjen i morgen:)
Håper dere har hatt en like fin og avslappende søndag som meg:)

16 kommentarer :

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Å so koseleg dette var♥
Nydeleg soverom! Kan godt forstå at du gleda deg til å legge deg ikveld☺

Sengegavlen var kjempefin☺

Klem M♥

Godt Isolert/Victoria sa...

NYDELIG soverom! Jeg vil også ha lysekrone og gammel dør til sengegavl! ;)

Mange klemmer

PS. Nydelig smykke forresten!

Godt Isolert/Victoria sa...

Ja, jeg vet ikke hva han hadde slags idé om den fordriveren, men jeg tenkte at for en gangs skyld skulle jeg følge rådene jeg fikk til punkt og prikke! :) Skal se om jeg ikke får malt det igjen i morgen, jeg kjenner ikke at jeg orker ikveld. ;)

Vibeke / Mammas Hus sa...

Såååååååå delikat!!!!!! Så lekkert med de lampene, super smart. Får sjå om det blir hermings. *fnise*

Du og jeg hadde passet i dobbeltseng (ikke tenk på hvordan setning ble, alt ble feil, uansett) siden vi ligger på hver vår side. ;)

Og du: Vi skal hjelpe med å bearbeide mannen vi. ;)

*klem*

Godt Isolert/Victoria sa...

Hvor skal jeg ligge da hvis du og Vibeke skal ligge i dobbelsenga? hihi! :)

Jeg skal prøve å slappe litt av ikveld, men holder egentlig på med litt jobbgreier - vi har samling tirsdag og onsdag og jeg har en presentasjon som burde vært ferdig i løpet av morgendagen! :)

Karma sa...

Så fantastisk! Soverommet er kjempeviktig, det siste og det første man ser i løpet av dagen. Viktig med ro og harmoni rundt seg da:)

God ide med rammen, tror jeg skal stjele den ideen!

Klem Kaja:)

lillelise sa...

Så lekkert soverom! Likte veldig godt sengegavlen, flott og personlig. Mange sjarmerende detaljer også. Har vurdert like liftgardiner til kjøkkenet her (blå eller grå), er de "brukbare"?
Ha en fortsatt fin kveld

STYLIZIMO sa...

Saa utrolig koselig du har gjort det paa soverommet. Elsker det!

Det hadde vaert kjempegoy og sett noen bilder av det vakre hjemmet ditt paa min nye nettside http://www.stylizimo.com, som er et nettsamfunn for oss som er interessert i interior. Et sted hvor vi kan bli inspirert av virkelige hjem... Ta gjerne en titt.

Legger meg uansett til som folger :)
klem Nina

Randi sa...

gjett hvem som fikk det til..hihihi

Så da har jeg en facebook side
søk på Randis verden så finner du den:-))

og da er jeg i gang med å finne dør til sengegavel....nesten så jeg sprang ut og begynt med en gang:-))

ha en super fin ukestart

Barbro sa...

åh, nydelig! sååå lekkert med de fine putene, de passer perfekt til sengegavlen. I LOVE!
nattaklem fra Barbro

STYLIZIMO sa...

Saa hyggelig at du vil vaere medlem paa Stylizimo.
Det er veldig enkelt:

Steg 1:Fyll inn info her: http://www.stylizimo.com/signup.php

Steg 2: Logg inn
Steg 3: Velg "Last opp"
Steg 4: Velg hvilket album/tittel
Steg 5: Velg deretter bilder du vil vise, og legg til tekst og tags om du vil...

Du kan jo titte litt hva andre har lagt ut under " Album " forst evt. :)

Lykke til, og velkommen!
klem Nina

Romantikk-takk. sa...

Nydelige bilder,kjempefint hos deg.:)Ha en flott uke. :)Klems.

Jennys fire vegger sa...

Å dååån! :-O
Kjempeflott soverom, såå nydelig...

Sengegavlen gjør jo hele rommet, den ble skikkelig fin. Og jeg har to Årstid lamper liggende i Ikea-posen ennå, DE skal ihvertfall fram nå. =)

Det ble flott med forskjellige mønstre på sengetøyet, du er virkelig flink til å sette ting sammen. Rammen og nattbordet ditt er bare skjønt altså. Bearbeid mannen godt, lysegrått gulv må bli suverent her, syns jeg. =)

Ha en fin mandag videre.
Klem Jenny

Husfruen of Hilltop House sa...

Vakkert rom! :-)

Hege Børresen sa...

Hei Monica! Så koselig soverom :-) Må få se flere bilder fra alle rom i huset... Du er jo så flink :-) Kjempe koselig og følge deg på bloggen!!! Klem fra Hege B

Bjørkely sa...

hei!
Så lekkert det var! det ordtaket var så fint! :)