mandag 9. august 2010

Hjem, Kjære Hjem og Mammas Skatter...

Da er vi hjemme igjen etter 1 ukes ferie hos foreldrene mine på Lillehammer!
Heeeelt typisk reiste vi ifra blå himmel og 26 grader, og kom hjem til...tja, er det så mye som 12-13 grader da?! Jaja, jeg har ikke tenkt å klage så lenge det er oppholdsvær og lysglimt;)
Her er min niese, populært kalt 'Bærtjuven' noe hun har etter sin far;)


20 timer i bil, uten stopp (tissestopp teller ikke), er tilbakelagt. Vi pleier alltid å høre på lydbok når vi kjører imellom, det er gull verdt!! De varer som regel i 18-20 timer, så det pleier å holde akkurat:) Denne gangen hørte vi på Stieg Larssons 'Menn som hater kvinner' på tur sørover, og 'Jenta som lekte med ilden hjemover'. Kjempespennende begge to! På turen rakk vi forresten å se 14(!) elg, lett spredt fra Oppdal og nordover, og ca 7 rev...kom ut av tellingen til slutt.
Og DER kom det nye objektiver til nytte!! I virkeligheten er elgen bra langt unna...


Nå er det meste av mine nye skatter plassert rundt omkring, og husbonden er i full gang med å montere noe småtteri på kjøkkenet som har hanglet og manglet en stund;) Vi burde kanskje egentlig ha lagt oss men?!? ;)

Jeg orker ikke å ta bilder ikveld, men jeg har lovet dere bilder av noen av mammas skatter, og det skal dere få;)


Mammas fantastiske Singerbord....urørt og herlig patinert!



Mammas første sko....disse har hun trasket noen skritt i :)


En gammel parafinlanterne...


I morgen blir det en liten tur på jobb, også skal jeg begynne på et ras av prosjekter!! Weeeee:)) Innlegg kommer selvfølgelig etterhvert;) Nattinatt!

5 kommentarer :

Godt Isolert/Victoria sa...

Så flotte bilder og for noen fine skatter! :) Jeg vil bli bedre på å ta bilder NÅ! :) Gleder meg til å lese mer om dine prosjekter.

Mange klemmer

Fossestua sa...

Nydelige bilder,og de skoene var helt herlige :) Artig med slike skatter )
God natt,nå skal ihvertfall jeg legge meg :)
Klem fra Lise

bakformen sa...

Hejsan, vilka härliga bilder...

Hälsningar Pia
bakformen@gmail.com

Vibeke / Mammas Hus sa...

Velkommen hjem! :)

Gleder meg til å se mer oversiktsbilder av huset deres.... :))))))))))

Karma sa...

Herlig med gamle skatte. Mange gode minner kan jeg tenke meg

Gleder meg til å se mer!

Kaja:)