onsdag 18. august 2010

De siste dagene....

....av ferien nytes til det fulle! Her har vi strålende vær, ikke direkte shortsvær, men akkurat passe temperatur å pusle og sysle ute i:) HERLIG!! Jeg har fått unna endel bestillinger som har kommet inn i ferien, og husbonden har begynt å rive muren mellom huset og garasjen.


På høyre side kan du se trappen opp til inngangsdøren, og til venstre trappen opp til garasjen. Vi syns ikke denne løsningen verken ser bra ut, eller er særlig praktisk, så planen er å bygge en gang mellom huset og garasjen, og et soverom/kontor/hobbyrom i bakkant, omtrent der husbonden står.


Den gamle industrivekten står på trappa, enn så lenge...Når vi er ferdig å rive muren, ryker trappa:) Målet er å bli ferdige med å støpe plata før snøen kommer, så får vi ta resten til våren igjen:)


Jeg gleder meg allerede til neste sommer, og har alle utendørs-prosjekter klare:) Jeg har såvidt lekt med tanken på å bygge et lite orangeri i forbindelse med Store-Gullets soverom...Menne, det spørs om jeg skal ta en aldri så liten samtale med lommeboka før jeg begynner å planlegge noe mer nå:)


Enn så lenge er det ihvertfall lov å drømme, eller hva? ;)
Ut å nyte sola igjen;)

10 kommentarer :

-Ultima-Thule- sa...

Litt av ett prosjekt dere hiver dere i!! Blir sikkert kjempe bra :0) Og praktisk, ikke minst :0) Kos dere med støping og planlegging!! -Kamilla-

Marit sa...

Så vakre bilder du har på bloggen din! Tror jeg rett og slett må lese litt mere her.....

Lykke til med prosjektene!!

Barbro sa...

Så mange flotte prosjekter du har på gang da! Skafferiet ditt ble bare fantastisk nydelig, ideen til mannen var meget god :)
Og den lista ble kjempestilig! Tekst etter min smak ;)
Dere får virkelig gjort masse, helt imponert her jeg sitter :)
Ha en fin kveld!
Klem fra Barbro

Karma sa...

Du skulle bare visst hva jeg drømmer om... Til neste år skal jeg har garasjen ferdig, bygget ut stua i to etasjer med soverom på toppen, lagd dukkehus i hagen, lagt heller i hele oppkjørselen plantet hele hagen osv... Lov å drømme er det ikke hihi

Klem Kaja:)

salige lavendel sa...

Her var det litt av hvert på gang ja! Orangeri...drømme drømme =) Jeg skal finne deg på fb og følge deg der og takk for at du følger meg også. Håper du fikk med deg den lille giveawayen der også da.

My home is my Castle - by Kari sa...

Tusen takk for tips om butikker i Lillehammer. De ligger nå inne på bloggen :))
Skal si dere har litt å gjøre ;)Flott blir det..

Klem,Kari

Jennys fire vegger sa...

Det var en fin løsning! =)

Fint å ha prosjektene klare til neste år, og drømmer er jo det som driver oss videre. De er viktige! :-D

Gleder meg til neste års bilder alt...

Ha en fin kveld videre.
Mvh Jenny

Fru Rosa sa...

Så flott blogg du har:)) Fant deg inne på Anetteshus og nå legge jeg meg til som følger:))

hilsen


Ann Elin

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Så koselig og være ute og drive på slik:)
Ja..måtte bare ta disse bildene i går kveld...når jeg fikk sett dette spillet på veggen..:)
kos deg og nyt dagen
eddaKlemmer

Frk:Twil sa...

her var det mye spennende.. moro å kikke rundt her på bloggen din;-)