tirsdag 20. juli 2010

Dagens tips...Saltsyre!

Jeg er i besittelse av en del småting som er for "blanke" etter min smak, deriblant disse nye sandkakeformene jeg kjøpte til jul ifjor. Men rådløs er man da slettt ikke:)
Jeg har lagt formene mine  i saltsyre, se så fine og "gamle" de ble:

FØR:


ETTER:


Bruk en gammel kjele eller et krus du ikke skal bruke mer når du legger noe i saltsyre, og bruk syrehansker og vernebriller! Syra blir grønn når du legger noe oppi, og vil bruse endel, så det kan sprute litt. Sett derfor 'heksegryta' på et sted der det ikke kommer i nærheten av noe du er redd for. Alt som er i nærheten av saltsyre som KAN ruste, VIL nemlig ruste... 




10 kommentarer :

MinLilleInteriøHule sa...

for et flott tips:)dette har jeg også lurt på,for jeg har noen sandkakeformer som jeg synes e er for blanke.Klem

Anonym sa...

Herlig!
Nå skal mine nye plukkes fram fra skuffen og få en kjapp elding... ;)
Hvilket blandingsforhold bruker du, og hvor lenge lot du dem ligge?
En herlig blogg du har forresten!

Snart tilbake;)

Monica sa...

Hei:)
Jeg blander ikke ut syren, men det går helt sikkert an. Jeg er en utålmodig sjel, så her må det gå så fort det kan;)

Takk for hyggelig hilsen!

-Ultima-Thule- sa...

Oi...Så smart da!! Garantert ett tips det er verdt å ta med seg videre :0) Nydelige bilder fra Lofoten, ser ut som dere hadde en flott tur :0) Satser på bedre vær i dagene fremover *Krysser fingrene* Sommerklem
-Kamilla-

ide-puffen sa...

Smart! Tar liksom litt lengre tid å la de ligge ute en vinter :)

Hei og hopp

Randi

♥ Hege`s Cute N Cool Blog ♥ sa...

Hei hei :))

Gud så stilig!!! Tusen takk for tipset...det skal jeg jammen prøve...♥ Helt enig i att dem var litt for blanke etter min smak oxså :))

Ha en fin kveld :)))

Romantikk-takk. sa...

Smaaart. :)Klem.

Magnys Lille Krinkelkrok sa...

så utrolig bra!! dette var en god ide..!!
har lagt deg til rollen min, likte så godt bloggen her..
klem,magny

Magnys Lille Krinkelkrok sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Smart tips-takk☺

Klem M♥