torsdag 29. juli 2010

Amerikanske antikk-messer....

Country Living har en kyst- til kyst guide over hvor du kan finne utallige, flotte vintage skatter denne sommeren! Her er 5 messer du burde besøke dersom du tilfeldigvis skal en tur over there:)

Brimfield Antique Show
Langs en mils strekning på Route 20 i Brimfield, Massachusetts samles rundt 6000 forhandlere som har spesialisert seg på alt fra rimelige Bakelite bangles til kostbare victorianske møbler. Hos gigantiske Brimfield Barn er det overflod av gjenstander og møbler for en hver smak!


Walnut Antique Show
Farsdagen kan du tilbringe på Walnut Antique Show i Iowa. Messen kan skilte med 300 forhandlere og 50.000 besøkende. Her tilbys et stort utvalg av alt fra antikt campingutstyr, til rimelige prisede antikke møbler og glass og stentøy fra tidlig 1900-tallet. Byen Walnut kalles også Antique City, slettes ikke uten grunn...


Ventura Flea Market
Ventura Flea Market ligger i underkant av 10 mil nordvest for Los Angeles. I tilegg til Main Street, som byr på 20 antikke butikker, arrangeres det 4 ganger i året et sort marked som lokker med over 500 tilbydere!


Marburger Farm Antique Show
Industriell kunst, arkitektoniske levninger , og 1900-talls antikviteter florerer på det populære markedet i Roundtop i Texas. Messen avholdes på sensommeren med over 350 forhandlere.


New Hampshire Antiques Show
Beundrere av fine amerikanske antikviteter - Federal sideboards , Windsor stoler og Chippendale sofaer - vil ikke vil gå glipp av denne lille messen i Manchester, New Hamshire. Den huser 68 nøye utvalgte utstillere. Dette settet med apotekerflasker fra tidlig 1800-tallet frister nok mange...ihvertfall meg;)


Ingen USA-tur i sikte på meg med det første, men jeg skal da iallefullefall legge et par turer innom Gjenbruket på Lillehammer til uka:)) Godt vi skal ha med skiboks;)

1 kommentar :

siren sa...

Ja tenk den som fikk fare til USA på loppetur, det ville vært noe det! :)Regner med jeg tar utfordringen, men tør ikke å si 100 % siden jeg holder på med så mye annet for tiden. Du oppdager nok om jeg har tatt den eller ikke om du titter innom bloggen min etter hvert! :) Ha en superfin kveld! Klem :)