torsdag 10. juni 2010

Vedlikeholdsfrie gjerder...

...er ganske enkelt genialt!! Stakittgjerde er noe av det fineste man kan ramme inn tomten sin med, men akk for en jobb å male...Hvert eneste bord har 6 sider som må males, så man må virkelig ha tålmodigheten på sin side;)


Hadde jeg hatt stakittgjerde kunne jeg jo brukt den fantastiske malingssprøyta mi, men om jeg skulle kjøpt meg nytt gjerde nå, hadde det helt klart blitt vedlikeholdsfritt! Det ser ut som tre, men er laget av PVC eller aluminium - sprøytelakkert sådan. Det eneste som trengs av vedlikehold er jevnlig rengjøring med høytrykksspyler. Hvor fantastisk er ikke det?!?
Leverandørene opererer med en 'begrenset livstidsgaranti', dvs 30 års garanti mot at gjerdet gulner eller falmer, eller plasten blir sprø. Og prisen? Faktisk ikke så ille; den ligger på knappe 400,- pr. meter for PVC.



Konseptet er nytt i Norge, til tross for at det har vært på markedet i USA i omtrent 30 år...Skal tro om dette blir en hit?? Jeg er ihvertfall overbevist!

9 kommentarer :

Fru Perez sa...

Ah, PERFEKT! :)
Jeg ser med gru på det trykkinpregnerte gjerdet vårt, og skulle veldig gjerne malet det hvitt. Det tar ca en hel sommer tenker jeg, så det er uaktuelt.
Da er der bedre å spare litt husmorpenger og kjøpe dette! Takk for tipset! :)

klem!

Godt Isolert/Victoria sa...

Notert på ØNSKELISTA! :) Problemet for meg er bare at 400 kroner meteren blir drøyt når man har såpass stor tomt!!!

Vibeke / Mammas Hus sa...

Samme som hos Victoria blir summen her stooor når man har mye tomt. Vi har blitt enige om skigard her vi, for gubben ble ikke glad i prisen på disse. ;P Dessverre.....

Conny - Frøken Klara sa...

Hejsa.
Neej hvor perfekt. Vi maler og maler vores stakit hver sommer efterhånden og det er aldrig pænt ret længe af gangen, så måske skulle vi overveje dette. Ved du, hvad producenten hedder, for så vil jeg prøve at finde det her i Danmark også ?
Søde hilsner fra Conny

salige lavendel sa...

Veldig smart!! Har du peiling på hvor man kan få tak i det? Vi trenger noen meter med gjerde straks, og dette har jeg lyst å se nærmere på!

HusmorDronninga sa...

For en fantastisk oppfinnelse!
Merkelig at det ikke har slått an i Norge før nå da..

Christel sa...

Flott blogg du har :) Her kan en få masse inspirasjon :)
Legger deg tilblogglisten min :)
Følg gjerne meg også ;)
Klem fra Christel

Godt Isolert/Victoria sa...

Nydelig header, Monica!!

Det ligger en liten oppmerksomhet til deg på bloggen min!

Mange klemmer

post sa...

Hei

Hvem selger slikt i norge?

bob.nerland@nerlandconsult.no

Bob