søndag 20. juni 2010

Skattejakt med stooooor S......

Mine FIFTHEEN MINUTES OF FAME hadde jeg egentlig bestemt meg for å ikke skrive om, men da dagens skattejakt er et rent resultet av dette ble det alikevel naturlig å ta det med.
Da jeg flyttet opp hit i vinter, ble jeg kontaktet av lokalavisen som ville gjøre et lørdagsportrett med meg.. Jeg er ikke akkurat redd for å hive meg ut i det store og ukjente, så jeg sa JA uten å mukke, og stilte opp på intervju og fotografering på strak arm onsdag samme uke. Sent fredag kveld hadde jeg sovnet på sofaen og ante fred og ingen fare da husbonden kom hjem fra jobb.....med avisa! Ikke bare hadde de blåst meg opp over 2 helsider, men jammen skulle de ikke servere meg på forsiden også, med tittelen: "Til Melbu for kjærligheten". Skal si jeg våknet i en fart - jeg visste igrunn ikke om jeg skulle grine eller le, for jeg hadde ikke i mine villeste fantasier trodd at de skulle blåse det opp på denne måten!



Og responsen lot på ingen måte vente på seg...heldigvis bare positive tilbakemeldinger (med unntak av et par som jeg ikke har vurdert å ta seriøst engang). Plutselig visste "alle" hvem jeg var og hvor jeg bodde, det er tross alt ikke hver dag det kommer nye folk til øya;)
Naturligvis ble det skrevet endel om min enorme interesse for interiør, loppis og gamle skatter.
Hvilket, som sagt,  har resultert i blant annet dagens Skattejakt med dertilhørende funn:
Fredag kom det en hyggelig mann innom meg på jobb som hadde lest dette i avisa i april, og som lurte på om jeg var interessert i noe "gammal skit" som han kalte det. Han hadde en sjå som skulle ryddes, og på slike festiviteter stiller jeg mer enn villig opp! Husbonden var også med, og det var meg en sann glede og se et slik engasjement fra han! Hadde jeg dratt alene hadde jeg nok bare kommet igjen med halvparten - toppen! Vi er veldig fornøyd med handelen begge to, og mannen vi var hos var også godt fornøyd - til tross for at Lille-Gull (som trener på å gå uten bleie) tisset på garasjegulvet ikke mindre enn to ganger, og klemte fingrene i døra og skrek som en stukken gris i noe som føltes som en evighet.... :-o      Anyway: her er resultatet!


...en gammel skrivemaskin - med kulehode og rettetast:)




Vaskebrett med glass(!) plate, og små skomakerlester...herlig!



Husbondens stolthet - en meget ærverdig slede!


...med lokk i setet for plass til nistepakken:)


Kuskesetet er plukk råttent - men akk så nydelig forfall kan være....



Klesrulle
- mest sannsynlig den eneste tingen jeg hadde kommet hjem med hvis jeg hadde dratt alene!



  ....en industrivekt fra 1922, "lovlig fra 4-250 kg"...komplett motvekt med lodd fulgte med...



...badestamp i sink...
..mon tro hva jeg skal bruke denne til...tips mottas med takk!


Takk til deg, kjære husbond - for dagens opplevelser!! 
♥ ♥ ♥ Jeg digger deg! Smaskos!! ♥ ♥ ♥


17 kommentarer :

Godt Isolert/Victoria sa...

Åh, så herlige funn! :) Sleden var jo bare helt NYDELIG!!!
Jeg leser ikke den avisen så ofte og nå ser jeg jo at jeg har gått glipp av portrettet av deg...

Klemmer

Katharina sa...

Ååå så masse flott! Skjønner godt du hadde en fin dag der ja:)Ser at du har sansen for det samme som meg!
Koselig innlegg i avisen forresten!
Klem fra Katharina

Anonym sa...

Å for en gøy dag! Å bli invitert med på skattejakt høres HELT greit ut ;)

:) sa...

Å for en gøy dag! Å bli invitert med på skattejakt høres HELT greit ut ;)

tinemor sa...

WOW
For noen skatter!!
Likte sleden supergodt!!!
Slike gamle sinkbaljer bruker jeg å ha masse blomster i, -borr da hull i bunnene.
men er den tett, er den også superfin å ha vann, flytelys og blomster i!!!
Lykke til
Klem

Vibeke / Mammas Hus sa...

Steike for et funn!!!! :))))

Men atte, det går jo ikke an å lese artikkelen....atte...... :P

HusmorDronninga sa...

Åhh.. din heldiggris :)
Håper det var vel verdt dine FIFTHEEN MINUTES OF FAME det der altså.. Du kom hjem med mye fint - å så morro at han tenkte på deg når han skulle kaste den gamle "skitten" sin.. hihi..

Klem fra
Kjersti

MinVinterverden/Laila Johanne sa...

Dæven så heldig du var, da!!
Den sleden var jo bare helt FANTASTISK!!!!!!!!!! Håper du har en stor hage å oppbevare den i ;) Evt en gigantisk stue! hahaha! Vakker var den iallfall!

Klem!

Barbro sa...

wOw!!!!!!!!!!!!!!!
heldiggrisen! alt var vanvittig fint, men den sleden tok jo bare KAKA! herlig :)
nattaklem fra Barbro

Hansen- Lind sa...

For noen utrolig funn!!! Ja hva kan ikke VA gjøre ;) hadde det ikke vært for dem, så hadde du neppe fått et slikt tips!
Ser jo kjempebra ut alt sammen!! :)

Jannes lille sted sa...

Hei:)

Oj så masse flotte ting! Så nydelig!

Og gratulerer med repotasje. Så gøy:)

Ønsker deg en flott uke
Klem Janne Merethe

Fru Perez sa...

Åhh, så UTROLIG mye FINT!! :) Jeg skjønner godt at du ble i ekstase over disse funnene, den sleden var jo fantastisk - tenkt hvor fin den blir når du får pusset den litt? Heldiggris! :)

Fin reportasje var det også, gratulerer! :)

STOR klem!

Sandoren og Blåsten sa...

Så heldig du har vært, her var det mye fint! Den sleden kan din husbond med rette være stolt av!

Den er et flott eksemplar av en spiss-slede. Dette var sleden som presten og legen ble fraktet i når det hastet med å komme frem.

Denne har fått stå innomhus siden det er så godt bevart. En fin antikvitet er det. Ta godt vare på den så kan den bli 100 år til!


Hilsen Gry K

Lotta sa...

Så utrolig kult og for noen skatter!!!!Fineste skattene jeg har sett.. Heldige du:)Ønsker deg en fin kveld! Det som er igjen...Og ellers en fin onsdag:)Klemmer

Hjertedamas blogg sa...

Wow, for en slede!!!!!!!

siren sa...

Å jessu name for et kupp, snakk om å være superduperheldig!! Jeg er MISSUNNELIG...hihi! ;)Så morsomt å se deg i lokalavisa, ja hva gjør man ikke for kjærligheten! ;)

Huldra sa...

Ooooh.. For noen skatter! Du er virkelig heldig, og det var jo en real bonus du fikk med dine "fifteen minutes". =D

Det er godt å bli satt pris på og minnes, så dette var jo bare herlig gjort av mannen med tingene som kunne blitt husløse (eller o store grøss, kanskje kastet..! =O). Vakkert! =D