mandag 14. juni 2010

Himmelske Henningsvær....

Søndagen tok vi oss helt fri fra garasjerydding og hagestell, og tok turen over til Henningsvær...Ei pittelita øy i Lofoten, hvor landlig sjarme regjerer...Her har de marked i helgene, men utvidede åpningstider på søndager! Alle butikkene har åpent, med unntak av én, der står det til gjengjeld et skilt på døra som sier: "Ring hvis du ser noe du har lyst på!" Og det teller jo;)

♥♥♥ Se og nyt.....♥♥♥




De herlige butikkene Drops og Mors Hus er vel verdt et besøk...Her er det uunngåelig å åpne lommeboka:) Jeg kom ihvertfall ut igjen med en lekker papirpose, fylt med små skatter som jeg skal vise dere senere...Her har de til og med mannfolkparkering, men oppjaget og ivrig som jeg var på å komme meg inn i butikkene, glemte jeg helt å få tatt et skikkelig bilde av det, så dere må nøye dere med et grumsete beskjært bilde;)




Foruten de herlige nisjebutikkene har den lille øya en mektig natur å by på, og er et yndet sted av både norske og utenlandske fjellklatrere....Men da man alltids har en ferje å rekke, ble det ikke tid til å ta bilde av alt... Det får bli neste gang - og da, kjære husbond, skal jeg sørge for å fylle drivstoff på bilen dagen før, slik at vi rekker ti på ti ferja, thihihi;)






♥♥♥En herlig søndag, men ekte familie-kvalitets-tid♥♥♥

6 kommentarer :

Anitas hus sa...

Så idylliske og herlige bilder!
Likte veldig godt mannfolkparkeringa^^,) Det er det flere butikker som burde innføre!
Gleder meg til å se hva du har shoppet, det så jo ut til å være noen herlige butikker;)

Ha en fin uke!
Klem, Anita:O)

Godt Isolert/Victoria sa...

Nydelige bilder, Monica! :) Gleder meg til å se hva du har handlet!

Romantikk-takk. sa...

Gleder meg også til å se det du har handlet,nydelig sted med herlige gamle hus. :))Klem.

Hansen- Lind sa...

Er så utrolig nydelig ute i Henningsvær. Som Vesteråling kan man aldri se seg mett på den nydelig naturen som er nordpå! :)

Ha ei flott uke.

HusmorDronninga sa...

Så herlig! Finnes det virkelig slike steder enda altså? Fantastisk! Jeg bare elsker sånne markeder :)
Og nå har jeg enda et punkt på listen på hvorfor vi må ha oss en tur nordpå en sommer.. *Drømme*

Ha en fin dag!
Hilsen fra
Kjersti

Barbro sa...

FOR et sted!! Det så jo bare helt fantastisk ut :)
Må visst ta en NordNorgeFerie snart tror jeg ;)
Ha en strålende kveld!
Klem fra Barbro