onsdag 19. mai 2010

Malingssprøyte.....

....PFS65 fra Bosch er nå omsider prøvd ut. Konklusjon; Jepp, godt kjøp, denne blir nok brukt mye!! Måtte tynne ut malingen 10-20% for å få optimalt resultat, men det ble overraskende jevnt og fint! Dessuten støvet den utrolig lite. Evig optimist som jeg er, så hadde jeg på meg vanlige klær når jeg testet den ut - og det gikk heeeelt fint! Denne kan jeg helt klart anbefale! Vet at Victoria og Vibeke har denne, hva syns dere, er dere fornøyd? 




Litt usikker på åssen jeg skal rengjøre herligheten, skal tro om man kan kjøre kokende vann igjennom den for å fjerne alle malingsrester?! Eller kanskje jeg rett og slett skal se dvd'en som fulgte med:)

Men aller først; ut å ta 2.strøk!

Da har jeg sett dvd'en, og joda, den rengjøres ved å kjøre vann igjennom pistolen til strålen ikke lenger avgir farge. Fantastisk verktøy!!

Psssst: Minner om giveaway'en jeg har gående HER!!

21 kommentarer :

Beppe sa...

wow, så utrolig kjekt da!! Tror jeg må investere i en sånn - har mange stoler som skal males, og jeg utsetter og utsetter :)
Klem Beppe

Beate i Husets Hjerte sa...

En sånn vil jeg ha å...har stått og malt en benk i det vide og det brede nå og er helt gåen i ryggen, og enda venter det enda en benk. Smart!!

Hege fra Ditt og Datt sa...

Så lurt...Det så lettvindt ut :)
Og resultatet ser ut til å ha blitt veldig bra :)

Ha en fin kveld :)

Klem Hege

sylvia sa...

hei på deg.
å så kjekt dette var,så fint det ble,.
ønsker deg en flott kveld med dvd...
klem fra sylvia

Vibeke / Mammas Hus sa...

Man leser bruksanvisningen FØRST! Hahahaha! Victoria spurte også ang rengjøringen. Mens jeg, jeg så på dvd'en før jeg gjorde noe som helst. Og den sier også at man MÅ tynne ut malingen. ;P

Jeg er superduperfornøyd, og har brukt den innendørs. Er nok best ute, da det inne støver noe. ;)

Vibeke / Mammas Hus sa...

PS: Ikke VANN til å vaske med om det er oljemaling. Man skal bruke det man tynner ut malingen med, vann til vannbasert maling, whitespirit til oljemaling. ;)

Godt Isolert/Victoria sa...

Jeg gleder meg til å teste ut sprøyta! :)

aase sa...

Da skal dukkestuen males i sommer, den skal bli hvit ute og inne og da er det enkelt med en slik. Vet ikke om dette er den største typen, men jeg bør vel gå for den vel. Nå har jeg sett hos mange og det var greit å få bekreftet at den funker. Rengjøringen jeg var bekymret for....

stolen ble jo kjempefin den!!

June sa...

Hørtes helt fantastisk ut!! Kan den brukes på alt? hva er prisen på en sånn? :)

Barbro sa...

genialt!
hmmmm....hvordan selger jeg inn denne hos gemalen, tro??

Barbro sa...

genialt!
hmmmm....hvordan selger jeg inn denne hos gemalen, tro??

Barbro sa...

genialt!
hmmmm....hvordan selger jeg inn denne hos gemalen, tro??

Barbro sa...

genialt!
hmmmm....hvordan selger jeg inn denne hos gemalen, tro??

Barbro sa...

genialt!
hmmmm....hvordan selger jeg inn denne hos gemalen, tro??

Barbro sa...

genialt!
hmmmm....hvordan selger jeg inn denne hos gemalen, tro??

Barbro sa...

genialt!
hmmmm....hvordan selger jeg inn denne hos gemalen, tro??

Jannes lille sted sa...

Misunnelig! denne må absolutt opp på min ønskeliste! Så kjekt!

Ønsker deg en flott helg
Klem Janne Merethe

Barbro sa...

hmmm....kan det hende at jeg hadde litt tekniske problemer i går???
hihihi :)
takk for koselig hilsen hos meg!
nattaklem fra Barbro

Glenn sa...

Så fint å se noen som har prøvd denne!
Har lenge lurt på en sånn, men har hatt tilgode å finne noen test av akkurat denne. Har masse innvendig dører, et skap, og flere rom, som skal males. Og dette så da ut om en lettvint måte å gjøre det på.
Grunnarbeidet må jo gjøres uansett, og da har jeg som regel mistet hele motivasjonen for selve penslingen. Men det her så jo faktisk gøy ut :)

Monica sa...

Hei Glenn:)

Jeg har faktisk brukt den nå nettopp på noen flere hagemøbler - Veldig lettvint altså, og jepp; innmari artig!! Det var gjort på null komma niks ;))

Kine:) sa...

Hei:)
Vi har denne og har brukt den på vegger, tak og møbler- resultatet blir jo heeelt supert...:)

Noe knotette å rengjøre- men litt plunder må man jo ha når man pusser opp!? ;))