lørdag 8. mai 2010

Loppisfunn......igjen!!

De av dere som begynner å kjenne meg, vet at jeg ikke lar et loppemarked gå meg hus forbi. Og jeg går sjelden (aldri!) tomhendt derifra... ingen unntak idag heller!

En gammel Husqvarna kjøttkvern med lekker patina!






En gammel stor kaffeboks...



Som dere ser er den ganske så stor...og har tydeligvis rommet 
lefser, snipper og kaker...
Jeg har fylt den med tennbriketter.


En gammel sliten kjøkkenstol med den herligste patina, og en stor Høyangkjele. Jeg fikk avslag på stolen fordi den var litt ødelagt...men HALLO! Jeg har da vitterlig ikke tenkt å sitte på den, den er til pynt kan skjønne, og jo mer slitt - jo bedre:) Kjelen mangler en hank, noe som passer meg ypperlig, men som damen på loppemarkedet syntes var en god "halv-pris-grunn"...
Den blir nok fin med lavendel i....




Og det mest utrolige;
Alt dette kostet meg kr 120,-!! Er det rart jeg sover godt om natten?!? ;)

Kort summert har det vært en strålende lørdag, til tross for snøvær og hagl her oppe i nord...må jeg få minne værgudene om at kalenderen faktisk viser 8.mai og at det burde vært VÅÅÅÅÅR!! :)

7 kommentarer :

Godt Isolert/Victoria sa...

Nydelige ting du har fått kjøpt idag! :) Siste helga i mai er det Loppis på Strand og på Holmstad. Da satser jeg på å komme meg avgårde! :)

Vibeke / Mammas Hus sa...

Så flotte ting! :) Heldiggrisen!


God helg, håper finværet kommer og tar dere også. ;)

Klem!

Men atte du, siden din går fryyyyyktelig tregt, får ikke scrollet nedover, den bare hopper fra sted til sted om du skjønner? Har vært sånn lenge. Og det er bare din blogg jeg har opplevd sånn. :(

Sandoren og Blåsten sa...

Så morsomt å se hva du har funnet på loppis i dag! Vi har også vært på skattejakt i dag, ikke så ofte det er loppis i nærheten men veldig morro!

Du er flink til å se mulighetene med loppene!

Hilsen Gry K

Lille Liljehvit sa...

ÅÅ! :) Jeg misunner deg :) Jeg skjønner ikke åssen jeg greier det, men jeg har alltid planer for helgene, og da har jeg ikke tid til å drapå loppis!! Bu huuu... Jeg har ikke fått vært på et eneste ett!!! Stakkars meg :) Men min samboer er glad, for han er livredd for hva jeg kan komme til å finne ;) Fnis... :)

Disse tingene var i hvert fall nydleige!! I hvert fall den gamle kverna!!

Ha en nydelig dag!!

klemmer :)

Sandra sa...

Hvordan finner du alle disse flotte loppissene dine? følger med så godt jeg kan, men de loppissene jeg kommer over er bare møllspiste klær eller overprisete antikkbutikker. Fantastisk blogg forresten:) Balsam for sjelen:)

Monica sa...

Hei Sandra og takk for hyggelig kommentar:)
Jeg finner loppene mine på loppemarkeder og bruktbutikker rett og slett. Jeg leter sjelden særlig lenge, det jeg rasker med meg er ting jeg bare mååå ha, og de får jeg sannelig fort øye på;)

Sandra sa...

Hvor finner du dissa loppissa dine egentlig?? Går desperat rundt etter et godt kjøp, men antikkbutikker/bruktbutikker er virkelig overpriset. De loppissene jeg har vært på har virkelig vært loppemarked og, selger bare gamle ødelagte klær:(
Fantastiske bilder fra heimen forresten:) Ikke akkurat som våren her i Bergen, men alt har sin sjarm right?:)