søndag 23. mai 2010

Hagens nye " stolthet".....

....er (etter massivt press fra husbond og barn) en trampoline.. Jeg har en innebygd skepsis til det populære leketøyet, da man har hørt om skader og stygge ulykker opp igjennom åra, og jeg har selv skadet meg på en slik en da jeg var 14. Men med tanke på at disse monstrene pryder omtrent annenhver hage i hele Norges land, er det vel bare å innse at oddsen for ulykker er minimal, tross alt. Og jeg må vel innrømme at Lille-Gull og jeg var ute hoppet i 6 grader og sur vind til klokka 20.30 den kvelden vi monterte den, og joda - det var innmari artig!!


Det er et hav av trampolineprodusenter der ute, og jeg har et spørsmål til dere:
-Er det virkelig ingen av dere som har tenkt på muligheten for å produsere den i andre farger?? Det er faktisk ikke nødvendig å lage de i barnevennlige farger, ungene syns det er like morro åkke som! Men jeg vet om mange mødre som hadde blitt henrykt over å få de i f.eks grått.... Jeg for min del hadde ikke takket nei til en i hvitt, gjerne med blomstermønster a la Green Gate på beskyttelsesduken, og striper i friske farger på polstringen på stengene. Så kunne jeg til og med satt et berg av sinkpotter med rosa og hvite blomster rundt herligheten, og alt ville matchet helt ypperlig!
Hører jeg noen som er enig med meg?? ;)

13 kommentarer :

Godt Isolert/Victoria sa...

Ja, hadde ikke det vært fantastisk med en trampoline i fine farger!? :)

Håper dere har en fin pinse! Tror du Damenes Aften på byggmakker Sortland er nært forestående eller?

Barbro sa...

hehe, stemmer i!
vi får håpe det er en eller annen produsent som tar til vettet snart ;)
ha en fortsatt fin pinsehelg!
klem fra Barbro

Sandra sa...

Gratulerer så masse:) Tenker fargen snart skiftes ut i en shabby chic stil:) Ikke hoppe deg vekk fra nye prosjekter nå da. Vil heller lese om det enn de nye triksene du lærer deg;) Fortsatt fiin søndag:)

Godt Isolert/Victoria sa...

Jeg er klar for ny Henningsvær-tur om ikke lenge! :)

Gleder meg til Damenes Aften. :) Håper bare jeg klarer å skaffe barnevakt den aktuelle kvelden. Mannen i huset har reist på jobb i dag og blir borte i fire uker.

Har du forresten vært på Miscela kaffebar på Sortland nå? Hvis ikke anbefaler jeg det (fremdeles)! :) Sortlands beste kaffe!!

Monica sa...

Neida Sandra, jeg har noe prosjekter på gang som jeg skal begynne med til uken;)

Pssst; jeg kommer ikke inn på profilen din, har du opprettet egen blogg? Mener du nevnte noe om det i mailen....

Godt Isolert/Victoria sa...

Ja, han jobber på ferga som går mellom Bodø-Moskenes-Værøy og Røst og er fire uker borte og så fire uker hjemme.

Jeg drikker heller ikke vanlig svart kaffe, men latte drikker jeg. :) Ja, skjønner at det er kjedelig å gå alene ja!

Vibeke / Mammas Hus sa...

Enig! :) Vi ønsker oss en til Hedda, og den kunne gjerne vært i grått. Mon tro om noen vil ta på seg syoppdrag. ;)

Skal dessverre ikke selge kjøkken, ennå. Målet vårt er å få en kjøkkenavdeling opp og gå, men frem til høsten er det mest uterom som gjelder og jeg har MYE å lære. 2"4" f.eks... Hahaha! I kassasystemet ligger selvsagt dette i metrisk system og jeg sliter litt med konverteringen, og ikke minst å finne det ute på trelasten... Herremin, har jobbet med interiør jeg.... :P Men det kommer vel, en lærer litt nytt hver dag.
Trives, men det er uvant etter to år hjemme, slitsomt lissom... ;)

Håper dere har en herlig helg!

*klem*

Prinsesse Elin sa...

Hei hei
Hos oss ordnet det seg naturlig...hagen var for smal! Jepp vi har to platåer og ingen trampoline fikk plass. HURRA:) Jeg tror jeg hadde sittet med hjertet i halsen også hvis vi skulle hatt en slik en.
Men ungene liker dem visst...
Klem fra Elin:)

Jannes lille sted sa...

Hei:)
Her er det også press fra husbonden om trampoline, selv om Noah bare er 5 mnd nå, så mener allikevel min kjære at det ville være en nydvendig sak å få inn i familien.

Å ja, andre farger hadde vi absolutt hatt lyst på!
Klem Janne Merethe

Barbro sa...

tusen takk for koselig kommentar på bryllupsbildene! det var virkelig en drømmedag, så hvis du går i giftetanker kan det absolutt anbefales!! (så kan jo DU prøve deg på å få med vinduene hjem ;))
ha en herlig mandag!
klem fra Barbro

Anitas hus sa...

Tjihi, helt enig med deg!!!
Nå er det noen år siden vi kjøpte trampolinen, men den gangen ville jeg ikke ha det, nettopp fordi at de slettes ikke er pene. Det argumentet holdt ikke å jeg ble nedstemt;) Nå skal det sies at jeg har også hatt mye moro på den trampolinen^^,) Blir jo som barn igjen når jeg krabber opp på den også synes sønnen at det er litt kult med en mamma som tar salto på trampolina, hehe...
Jeg er iallefall sikker på at dere får mye glede av den:)

Takk for koselig kommentar på melsekken min og sjablongene med små bokstaver har jeg kjøpt på Panduro;)

Ha en flott dag!
Klem, Anita:O)

Home By Virginia sa...

Trampoline er GØY...!!! ☺
MEN grusom å se på... :S

Har du fått hjelp med bloggen din...?
Hvis ikke så kan jeg se på det hvis du vil...?
Du kan jo titt her først å se om du finner ut av det:

http://moseplassen.com/2009/02/blogspot-tips-hvordan-lage-tre-kolonner/

Hvis ikke så sender du meg en mail... :)

Klemmer ♥

-Ultima-Thule- sa...

JAA!! Vil ha en i annen farge enn blå!! Den er stygg slik den er nå,gjerne en i grå eller hvit!
Ha en god helg!
*Klem*
-Kamilla-