fredag 14. mai 2010

Endelig vår i Vesterålen....

Det er nesten litt surrealistisk å tenke på at jeg våknet til 10 cm nysnø for bare 5 dager siden, når det idag har vært strålende sol og opp i mot 20 grader på Melbu....Helt herlig!!! Min beste- og barndomsvenninne har vært på besøk med mann og barn, og vi har koset oss ute i sola hele dagen, både med turgåing, kaffeslabberas, god mat og ikke minst skitprat;)


Stemningen og atmosfæren i nabolaget vårt kan ikke beskrives med ord, jeg tror ikke det nytter å gjøre et forsøk en gang...det må rett og slett bare oppleves! Det bor mange småbarnsfamilier her og barna springer "imella" hele dagen, det er så utrolig trygt og godt å bare slippe ut ungene og la de bruke dagen til fri lek! Er de ikke her så er de hos familie lenger bort i gata, og er de ikke der, ja så er de hos mer familie enda litt lenger bort i gata...Selvom vi har mange små er det alltid noen som har oversikt over "våre".
Og "våre" barn dekker da altså for mitt vedkommende; mitt barn, mine 3 stebarn, mine 2 fadderbarn, og mine 4 barns 4 tremenninger...Hang du med? ;) Tilsammen teller de for øyeblikket 8 stk. Alle strategisk bosatt i samme gate. På slike dager er det alltids et ekstra barn eller to til middag eller kveldsmat hos en eller annen av oss...Det er dette som kalles lykke, kan man ha det bedre?!? Og som en bonus på toppen av det hele; en mektig og ubetalelig utsikt! Dette må da være himmel på jord....


Her er det allerede nå lyst nesten hele døgnet, dette bildet er tatt like før klokka 23 om kvelden.


Uteplassen har endelig begynt å ta form, puter og duker har ligget og ventet lenge på å gjøre nytte for seg nå;) Foreløpg viser jeg bare bilder av sittegruppen på oppe på verandaen. Har et annet prosjekt på plattingen som jeg tenkte å vise dere i løpet av neste uke...må bare vente på et par pakker i posten først, hihi;)





"Vinduet" på veggen er lagde jeg i full fart idag av eikeplaten på et hagebord, ved hjelp av stikksag, fluenetting og stiftepristol. Bordet har stått ute i hele vinter og har blitt grått og slitt....neimen uff så dumt;)
FØR:


NÅ:


Et par blomsterkvaster oppi potta nå, så blir det riktig så bra:)
Tror jammen jeg skal ut å sette meg i sola igjen jeg, her er den nemlig oppe i enda et par timer;)
Livet er herlig!!

6 kommentarer :

Vibeke / Mammas Hus sa...

Herlig!

Både gleden din, utsikten (nydelige bilder) og "bordet". :)))

Hilsen mannen - kos dere masse, i helga og på mandag!

*klem*

lillelise sa...

Hørtes herlig ut! Både lyset, utsikten, uteplassen og ikke minst det å ha så mange gode lekekamerater rundt seg.
Flotte bilder du viser
Ha en fin fin helg

Har en drøm... sa...

Ahhh, nydelige bilder:o) For en vakker utsikt!
Og for et flott glà-innlegg:o))

Ha en herlig helg ♥

Klem Line

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

So deileg vær!! Og ein nydeleg himmel seint på kvelden! Herleg☺
Koselege bilder frå uteplassen☺
Høyrest ut som eit spennande prosjekt du har på gang so venta fleire pakkar i posten..☺

Håpe du får ei fin 17 mai helg☺

Klem M♥

My home is my Castle - by Kari sa...

Så nydelig du har det på terrassen :)Og det vinduet var bare såå flott !! Så flink du er :)

Klem,Kari

Godt Isolert/Victoria sa...

Så flott innlegg! :) Dere har nydelig utsikt må jeg si. :)