mandag 26. april 2010

Bilderas av helgens skattejakt...

At det var kul på veggen var ikke bare rykter nei...det VAR virkelig stinn brakke, sild i tønne osv... Og med en 3-åring på slep som trodde formålet med turen var å kjøpe is, så ble det en relativt kjapp skattejakt denne gangen. Men tro ikke at denne jenta gikk tomhendt ut igjen av den grunn:)


Dette desilitermålet er kjøpt på bruktbutikken, måtte jo innom der en tur også, når jeg først var i siget:)


 Denne vekten har jeg maken til fra før, bare i grønt... Men for en 20'er kan man da ikke gå ifra en slik en. Så får heller det lille kjøkkenet vårt leve med 2 vekter:) Funker fint for meg! ;)

Nostalgisk retro-isskje, HERLIG!!


6 meter lekker blondekappe for en 10'er, og ståltråd-kleshengere på kjøpet...KUPP!! 


 


Litt mer til kjøkkenredskap-samlingen min var obligaorisk.


Og til slutt dette vinstativet. Det var sort, men min ustoppelige iver resulterte IGJEN til at jeg glemte å ta FØR-bilde.. Jeg har sprayet det med krakileringsspray, som IKKE krakilerte vel og merke, men det ble fint alikevel:)

Jeg må si meg meget fornøyd med helgens funn, og det for under 200 kroner...Har gjort flere endringer i heimen i helgen også, mer om det i neste innlegg:)

17 kommentarer :

På landet sa...

Så mye fint,likte litermålet.

Ha en fin uke.

Maliva`s verden sa...

Litt av en fangst det der da. Både vekta og dl.målet har jeg også...og brukes ofte. Gjenbruk er gøy, ikke sant? Klem fra Maliva

-Ultima-Thule- sa...

Så fine ting du har funnet deg! Sånt dl mål vil jeg også ha!! *Me like* Kos deg med skattene dine! Gleder meg til å se hva du har funnet på i heimen :0)
*Klem*
-Kamilla-

Sandoren og Blåsten sa...

Så fine ting, selv med en treåring på slep!imponerende. Nå gleder jeg meg til det lokale loppemarkedet her snart.

Litersmålet og vekta var jo bare kjempefine!

Hilsen Gry K

Familien Furu sa...

Hei hei
Så koselig blogg du har :-) Fy så mange flotte ting du fant, den vekta var spesiellt kul!
klem klem

Godt Isolert/Victoria sa...

Så nydelige ting du fant deg! Var det på Arbeideren du var? Vi var der en tur i går ettermiddag og jeg kjøpte meg en supersøt kommode som skal pusses opp! KLEM

Godt Isolert/Victoria sa...

Ja, jeg tenkte faktisk på deg da vi var på Loppis, men vi var jo ikke der før søndagen siden vi var opptatte med å få pappaen hjem på lørdag. :)
Jeg har litt pause på benkeplanene siden det er skikkelig kjipt vær ute og vi ikke har garasje!
Har du bestilt malesprøyta? På nett eller? Hva måtte du betale?

KLEM

lillelise sa...

Hei hei!
Flotte lopper du har fått tak i! Og jeg er sikker på at kjøkkenet tåler to så flotte vekter
Ha en fortsatt fin kveld

Godt Isolert/Victoria sa...

Jeg hadde også tenkt å dra tidlig lørdags morgen, men så kom jo pappsen hjem og det ble utsatt til i går. Det var ganske utleita i går, men så dukket den søte kommoden opp og jeg var fornøyd! :)

Jeg har ikke bestilt malesprøyta enda, bare ønsker meg den foreløpig! Må sjekke litt pris og iallefall vente på neste lønning!

Jannes lille sted sa...

Oj, det var masse fine funn! Heldige deg altså!

Har ikke fått rotet meg på et eneste loppemarked enda, og jeg kribler i fingrene!

Ha en flott uke!
Klem Janne Merethe

salige lavendel sa...

Oj for en fangst!!! Jeg har faktisk maken vekt som din grønne =) Jeg bruker den som lysfat. De er flotte synes jeg - skjønner at det ikke er noe problem å ha 2 stykker av dem.

Miss Mette sa...

Hei Monica
Å, så mange flotte skatter du har funnet!!! Falt pladask for desilitermålet og vekten ♥ NYDELIG. Lurte på det LOVE-skiltet… hvor har du kjøpt det?

Ønsker deg en fortsatt fin uke, klem fra Mette

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Takk for nominering:)
Så flotte lopper du har fått tak i. Virkelig heldig har du vært. Fant ikke så veldig mye spennende jeg.

Så morsomt å se lysbunten i headdingen din. Kjente igjenn den;)

Må du ha en herlig uke.
Klem:)

Mor og datter sa...

Så utrolig mye fint!! Her har du funnet masse skatter ;)

Catje sa...

Utrolig mye fint du har funnet! 20 kr for vekta, da! Utrolig. Ser sånne går på auksjon flere steder. Selv har jeg en grønn en som jeg fikk for 50-lappen :)

Catje

Dahlida sa...

Så mye fint du har funnet deg, og de vektene er jo kjempesjarmerende så skjønner godt at du kjøpte enda en ;)

Et lite spørsmål: Så på innlegget ditt hvor du viste spisebordet ditt. Er dette et av de Bombay/India bordene som har vært så populære en stund? Har nemlig en del i den serien selv, men begynner å bli temmelig lei og ønsker en mer slitt stil. Hvordan har du gjort det med bordet ditt, har du bare slipt det? Mye jobb? Veldig takknemlig for svar, for det bordet ditt var jo nydelig slik det var nå :)

Legger med forresten til som følger, likte veldig godt de gode idèene dine :)

-Ida

ennah sa...

Åij, her var det masse lekkert ja:)
av og til kan man komme over sånne kupp. Herlig!!:)
Ha en fortsatt fin søndag.