tirsdag 23. februar 2010

Ikea " reproduksjoner"...

En utslitt Leksvik kommode fra Ikea har fått ny drakt.
Fargen er bare rålekker, men kommer ikke så godt frem på bildet da jeg ikke får inn dagslys i gangen...Er ikke mye Ikea-preg over denne langer, og takk for deeet:)

 

Denne Ribba rammen har vært gjenstand for en hel del prosjekter, mer eller mindre vellykede vel og merke...
Men denne gangen er jeg meeeget fornøyd, til og med husbonden ble imponert:) Jeg har brukt deler av en gardin jeg kjøpte på Kid til 70%, uten mål og mening:) Jeg visste jo at den ville komme til nytte en vakker dag må vite;) Bokstavene er stemplet på baksiden av noen gamle tapetrester. Jeg har rutet opp med hamptråd. Rammen har fått plass på kjøkkenveggen og blir nok flittig brukt så fort jeg får kjøpt en whyteboardtusj!

Nå bærer det straks avgårde til Harstad, der jeg skal være til i morgen på kurs med den nye jobben.
Så om noen vet om noen butikker som bør avlegges et besøk, så skrik ut!!

Pssst: Ser jammen meg ut til at jeg får solgt huset idag også! Lykke!!!

Ha en feiende flott dag, kjære venner:)

25 kommentarer :

Brabo sa...

Lekkert, du er flink ;)

Idun.. sa...

Så lekker kommoden din ble!! Ikke mye IKEA-preg å spore her nei ;)
Og gratulerer med at hussalg ser ut til å gå i boks! *hurra!*

*klem idun*

Heidi`s hvite perle sa...

Kommoden ble kjempefint, hva har du gjort med den? :)

Ha en flott uke videre.

Klem Heidi

Vibeke / Mammas Hus sa...

Gratulerer, med hussalg og fine ting! :D Du er så kreativ. :D

God tur på kurs - hurra for ny jobb. ♥

Jannes lille sted sa...

Så flott kommode, og ukeplanleggeren også:) Kjempefine begge to. Gratuelrer masse med salg av hus!
Klem Janne Merethe

Godt Isolert/Victoria sa...

Harstad ja!!

Du MÅÅÅÅÅ gå innom Lykke og Lukas! Det er bare et must! :)
Blomsterbutikken på hjørnet ved torget er også veldig søt (de har litt green gate, litt barneklæm pluss blomster), blomsterbutikken på Amfi Bothner, Tante Thea, Inko sin interiørbutikk og så anbefaler jeg en frozen cappuchino på Gründer!!


GOD TUR!!

Godt Isolert/Victoria sa...

Harstad ja!!

Du MÅÅÅÅÅ gå innom Lykke og Lukas! Det er bare et must! :)
Blomsterbutikken på hjørnet ved torget er også veldig søt (de har litt green gate, litt barneklæm pluss blomster), blomsterbutikken på Amfi Bothner, Tante Thea, Inko sin interiørbutikk og så anbefaler jeg en frozen cappuchino på Gründer!!


GOD TUR!!

Rita sa...

Så fin både kommoden og husketavla de ble. Er det lenge siden du fikk tak i det stoffet på KID? Jeg er på utkikk etter gardiner til soverommet og stoffet du har brukt ser ut til å være akkurat noe slikt jeg har lett etter.

sylvia sa...

kjempelekkert.
ha en fin dag

Siddismamma sa...

Så flott kommoden ble, og for en herlig blogg du har. Jeg la meg til som følger jeg.

Ha en fin dag!
Klem Siddismamma

Bomull sa...

Å kjære vene så lekker den var!! Så ikke ut som ikea nei!

Ha en flott dag! :)

-Ultima-Thule- sa...

Flott kommode, skulle ikke tro det var ikea! Kjekk hustavle, falt for stoffet da det var nydelig! Kos deg i Harstad, og lykke til med hussalget. Flott at det ordner seg :0) *Klem*
-Kamilla-

siren sa...

Kjempeknæsj farge og flott kommode! Ser ut som den har litt grønnfarge, eller er det bare lyset? Likte fargen veldig godt, minner meg om fargen bestefar hadde på kjøkkenet sitt på 60-tallet. :)

Bjørkely sa...

hei hei!
Rålekkert!
Var litt artig.. har samme krukke, skilt, kurver og bokstavstemplen.. skulle ønske jeg hadde samme kommode også :)

lillelise sa...

Hei!
Så fint det ble, du er så kreativ. Ikke mye ikea-preg nå nei!
Ha en fortsatt fin kveld

Fru Perez sa...

Heia :)

Så FINT alt du tar i blir! :)
Jeg har en award til deg inne i bloggen min, beklager at det ser litt hjemmesnekret ut der inne, men jeg øver meg og blir stadig flinkere! ;)

GOD HELG!

Klem!

Sandoren og Blåsten sa...

Så flink du er! Kjempefint ble det!

Lurer på hvordan du har malt (eller lasert?) kommoden for å få den slitte effekten? Kunne du skrevet litt om hva og hvordan du gjør det?

Lykke til med hussalg!

Hilsen Gry K

Mormors Have sa...

I.M.P.O.N.E.R.T!! Wow,-dette var bra:)

Renates Kammers sa...

Hei hei!

Tusen takk for koselig hilsen på bloggen min:) Jeg får ånden over meg til tider og gjør ikke noe annet enn å strikke:) Men nå har jeg blitt hekta på å hekle blomster! Gøy:)

Så lekker komoden ble!! Den falt jeg virkelig for! Hvordan fikk du til den effekten? Du er utrolig flink! Har sett på flere ting du har pusset og opp laget, Skikkelig imponert!

Ønsker deg en riktig fin helg!

Klem fra Renate:)

Helene sa...

Hei,

Så flink du er! Jeg lurer veldig på hvordan du har fått til den effekten på kommoden? Kunne du vært snill og forklart litt? :)

Hilsen Helene

Tyrifryd ♥ Monica sa...

Hei Helene!

Jeg bruker rett og slett skuresvamper fra Rema. Fukt svampen litt og skrubb med den grove siden der du ønsker slitt effekt. Malingen bør være tørr, men ikke helt herdet:)

Lykke til!

Helene sa...

Fantastisk! La du på grunning først? eller malte du flere lag? :)

Tusen takk for svar. Skal kaste meg over på min Leksvik med maling i helgen :)

Tyrifryd ♥ Monica sa...

Jeg grunnet ikke, da vår var brun (vet ikke hvilken farge din er?) og jeg gjerne ville ha frem det brune da jeg pusset av malingen... Jeg malte to strøk, men antall strøk kommer an på hvilken farge du skal bruke og type maling - og hva slags resultat du ønsker:)
Det ser du underveis:)

Marianne Amundsen sa...

Hei!

Suuperfin blogg du har!
Kan jeg spørre om fargekoden på den grønne kommoden?
My kind of Color!

Mvh Marianne Amundsen.

Tyrifryd ♥ Monica sa...

Hei Marianne!

Fargen heter Hammershøi;)
Helt herlig farge;)