tirsdag 16. februar 2010

Det ordner seg for snille jenter...

...og det er mye som tyder på at jeg går inn under den kategorien, for her i gården faller alt på plass på rekordtid om dagen!! :)
Ikke bare blomstrer kjærligheten, men Lille-Gull har fått barnehageplass fra 1. mars, og idag fikk jeg telefonene jeg har ventet på i mange dager:
"Vi vil gjerne tilby deg stillingen..." JIPPIIIIIII!!!!!!!!!!
Jeg begynner 1. mars, så håper husbonden tar seg av tilvenningsdagene i barnehagen, hihi;)

Ikke mye oppdateringer på interiørfronten her om dagen, men poster noen bilder av det hjemmelagde skapet mitt som har fått plass på kjøkkenveggen.


Og ellers kan jeg (med glede og entusiasme) meddele at jeg fikk gjennomslag for å male skjenken jeg skrev om i forrige innlegg, og jeg syns den ble lekker! Må bare få bestilt nye håndtak til den, for de gamle ble rett og slett forferdelige...


Lampen er innflyttingsgave fra svigermor, vi fikk 2 stk - kjempeflotte!

Håper alle får en like strålende tirsdag som meg, her blir det kongereker og frustrerte fruer ikveld:)

Pssst: beklager at jeg har vært elendig på å kommentere rundt omkring i det siste, nå er jeg ajour og lover å ta meg på tak, og svare på alle henvendelser og kommentarer:)

11 kommentarer :

Godt Isolert/Victoria sa...

Så flott å lese at alt faller på plass! :) Ingenting er jo bedre en det. Kjempekoselig å lese! ;) Hvor har du fått jobb?

Jeg skulle bare si at hvis du skal til Sortland på shopping burde du ta turen innom Miscelas kaffebar. Der er det helt SUPERT!!

KLEM

Godt Isolert/Victoria sa...

Det er en kafé med Sortlands beste kaffe, hjemmebakte kaker og hjemmebakte baguetter/foccacia/div. De selger også te, sjokolade og litt sånt. Det er utrolig koselig å sitte der og ta seg en kaffe/spise litt. Anbefales på det varmeste. Det ligger ved torget, ves siden av optiker Ramstad/biblioteket/Milano (pizzaplassen).

Bruktbutikk? Hm.. et er jo en på Sortland, rett overfor Nordlandsbanken, men jeg har prøvd å gå dit flere ganger i høst, men det har hele tiden vært steng (selv om det har vært i åpningstiden), så jeg er ikke helt sikker på om den eksisterer mer... Asvo på Strengelvåg (øksnes) har vi jo også, men dit er det jo et stykke å kjøre da...

sylvia sa...

hei.
deilig når det går din vei.
nydelig skap da,hjemmelaget?
HERLIG bilder,
klem fra sylvia

Hege fra Ditt og Datt sa...

Deilig når ting går ens vei :)
Gratulerer så mye med ny jobb:)

veldig koselige bilder fra deg også !

Klem Hege

Jannes lille sted sa...

Gratulerer med jobben! Så fint at dere kommer dere i orden:) Koselig å høre
Flottt sjenken var blitt og de skapene du lager er jo bare lekre!
Ha en flott uke
Klem Janne Merethe

Bjerkmobakken sa...

Så hyggelig et kjøkkenskap du har, det var skikkelig sjarmerende. Hjemmelaget? Skriften var veldig forseggjort og pen. :)

Mye fin inspirasjon her, så jeg kommer nok til å titte innom senere også.

My home is my Castle - by Kari sa...

Gratulerer med jobb :))
Kan du tenke deg noe så herlig når alt faller på plass :))

Lykke til..
Klem,Kari

Kari sa...

Heihei
Det var et fint skap, kjempekoselig med hjemmelagde ting! Også får man det jo akkurat sånn som man vil ;)
Og gratulerer med ny jobb! Så bra :D

Når det gjelder kjøkkenhåndklærne så finner jeg på oppskriftene selv, det er rett og slett bare å bruke fantasien. Jeg bruker pinne nr 2 1/2 eller 3, er ikke helt sikker. Bruker bommulsgarn og legger opp rundt 100 masker.
Det jeg holder på med nå har 97 m, av dem er det 5 m på hver side til kant. Strikker 3 rett og 3 vrang ca 5 omg sånn at det blir felter med glattstrikk på hver side, før jeg bytter (og strikker vrang der det var rett og omvendt), så blir det et rutemønster. Veldig enkelt og veldig artig :)
Klem fra Kari

Troen og Haapet sa...

Så fint det ordner seg for deg og dine;)
Gratulerer med ny jobb!!Nå er det bare å nyte dagene inntil du begynner;)
Ønsker deg en fin onsdag
Klem

siren sa...

Gratulere så masse med jobb og barnehageplass, og nytt bosted...så herlig at det ordner seg for snille jenter, og at lykken smiler til deg om dagen! :) Jeg bor på Senja...ganske langt i fra melbu ja! :)
Er skikkelig imponert over hvor flittig og flink du er til å male, du lager så mye fint! :)
Jeg har flere bilder av kapize lampa om du trykker under stue-bildene mine, jeg kjøpte min over nettet, fikk den helt usakdd i posten...er kjempeglad i den! Ha en fin kveld! Klem :)

Bjørkely sa...

hei hei!
Skapet ditt var kjempe tøft!