onsdag 27. januar 2010

Utfordring - noe gammelt...

Jeg mener å huske at jeg i et ivrig øyeblikk en eller annen dag i forrige uke, meldte min interesse for en utfordring Drømmen om en eplehage har gående... Men det later til at jeg glemte det i farta...:/ Men det er tross alt et pluss at jeg i det hele tatt husket at jeg hadde glemt det, for idet jeg husket at jeg hadde glemt, glemte jeg nesten å huske at jeg hadde glemt et par andre utfordringer også:)


Det går litt i ball om dagen nemlig...
I tillegg til pakking, flytteplanlegging, 100% jobb, alenemor (i en uke til - og takk for deeet), pedantisk planlegging av hvordan jeg skal gjøre neste uke til den mest effektive og rasjonelle uka i mitt liv, så prøver jeg å forberede et kurs/foredrag jeg skal holde på mandag - min siste arbeidsdag - samtidig som jeg avslutter mine arbeidsoppgaver før jeg "går av".



Ny pc er kjøpt og ferdig programmert og "matet" (måtte jo ha ut bilder og RSS-Feed'en kan skjønne;) ) Jobb pc'en er tømt og overlevert.
NOTE TO SELF: må huske å kjøpe ny mobiltelefon innen fredag!!

Mandag er det visning, tirsdag og onsdag blir det manisk, muligens litt på grensen til panisk (men såklart systematisk) pakking, torsdag kommer flyttebilen - fredag må jeg vaske ned huset før jeg og Lille-Gull reiser oppover på lørdag på selveste 30-årsdagen min. Så er det å tømme flyttebilen søndag, og er jeg heldig rekker jeg kanskje å få meg noe timer på øyet før det bærer rett i jobbintervju på mandag:)




At jeg i det hele tatt rekker å kjede meg i løpet av en dag - for det gjør jeg - er egentlig ganske utrolig når jeg tenker meg om!!

Nå må jeg visst huske å ikke glemme, eller ikke glemme å huske - alt ettersom - hva jeg egentlig skulle skrive?!? ;)

Utfordringen går ut på å vise noe man eier, som ikke er nytt.
Jeg har valgt et fat jeg har arvet av min kjære avdøde bestemor - Besse♥



Det henger på veggen, og kommer alltid til å henge på en eller annen stuevegg i min bopel.
Fatet har høy affeksjonsverdi for meg...jeg husker det ikke selv, men mamma har fortalt meg at dette fatet brukte Besse å servere boller med brunost på når vi var på besøk:) Det er vakkert slitt, og jeg elsker fargene - er det ikke fint?




Jeg har også en forkjærlighet for melkespann, dette spannet kommer fra min onkel og tante på Fevolden, og er et ekte, godt gammelt og tungt Høiang jernspann. Du kan skimte produsent nummer 259 på siden, noe jeg syns gir en herlig, personlig sjarm. Også dette har høy affeksjonsverdi for meg!




Dette skulle etter planen være et kort innlegg, men det gikk skeis det vettu...
- som vanlig!! :)

Håper alle har hatt en fin onsdag:)
Jeg skal bruke resten av kvelden på å slippe sessen nedpå litt, og puste rolig;)

Da har jeg tatt utfordringen - tar du den?




Lurer på om jeg kanskje skal forske litt på å få større bilder i bloggen nå?!

Pssst:
Til mamma og pappa:
Tror vi kan slutte å bruke tid på å lure på hvor Lille-Gull har fått både maur og mark og indre uro ifra?! ;)

9 kommentarer :

Drømmen om en eplehage sa...

Takk for bidraget!

ting med gode minner ved seg er uerstattelige!

Og du, vi er to som sliter med å få til korte innlegg. Jeg er håpløs på det, men slik er det å slite med munndiare mellom fingrene... Eller noe i den dur;)

Så spennende med flytting. Skjønner din ambivalens, men en vinner ikke uten å satse. Gå på med hud og hår, bestem deg for å elske han sev de dagene du hater han -hver eneste morgen. For det går an det, å være så inderlig sint og frustrert, men allikevel elske over alt på jord.

Lykke til med flytting og jobbintervju. Er god på pakking, spesielt diverse eskene, så skulle hjulpet deg der om du ikke var så langt unna.

Klem, klem!♥¨♥ ♥

milstjerne sa...

Nydelige bilder :)

Det høres ut som om du har en veldig travel uke foran deg, jeg ble svimmel bare av å lese om alt du skal gjøre :)
Masse lykke til med både foredrag, flytting og mobilkjøp :)

- milstjerne

lillelise sa...

Hei!
Hørtes ut som ei hektisk uke! Lykke til med alt sammen.
Og fatet var forresten nydelig.
Ha en fortsatt fin kveld

Camillas romantiske hjem sa...

Hei! Tusen takk for besøk og gode ord hos meg i går:) Jeg har ikke vært inne hos deg før, men jeg må si jeg ble fasinert av nydelige bilder og koselig lesning!!Legger meg til som følger, og titter snart innom igjen:)) Klem Camilla

Lille Lavendel... sa...

Bra du husket å lage dette innlegget for det var ikke noe annet enn bare hærlig!:O))
Jeg sier takk for deeet og lykke til!

:O)

Lille Liljehvit sa...

Hærlighed!!!! Som vi sier på Sørlandet :) ha ha.. Og jeg som trodde JEG hadde mye å gjøre!!! Hakke sjangs i forhold til deg for å si det sånn!! :)

Så flink du er til å fikse og ordne alt før dere drar! Lykke til med flytting og siste dag på jobb...og ikke minst 30 års dagen! :) Du er stålkvinnen!!! :)

Klem

Fru Perez sa...

Hahaha, jeg trodde jeg var stressa og hadde mye å fortelle og gjøre på en gang, men du tar kaka i dag! :) Hahahah!! *ler HØYT!*

Lykke til i jobbintervju! Jeg heier på deg! :)

GOd helg-klem

Solveig sa...

Et lystig innlegg fra deg der en kan kjenne seg igjen i hverdagens travelshet så vel som hengivenhet for gammelt arvegods:o)
Nydelig fat du har. Forstår godt at du vil ta vare på det.
Melkespann har absolutt sin sjarm - skaper hygge og kos:o)
Ønsker deg en flott helg.
Klem fra Solveig

Anonym sa...

Takk for en interessant blogg