onsdag 20. januar 2010

Pakke i posten og ny lampe...

Endelig fant jeg laderen til kameraet...phew:)
Nå har jeg høvelig lagt den i skuffen der den hører hjemme, så får jeg håpe den ligger der neste gang jeg trenger den, hihi:)
(for den blir SIKKERT ikke borte i flyttelasset, neeeeida)

Anyway; her er bilder av tingene jeg vant
hos Min Lille Interiørhule forleden dag,
se den nydelige pakken da...nesten så jeg ikke klarte å pakke den opp.


Midtstill
Legg merke til den skjønne lappen som fulgte med...


Og inni pakken lå disse fine tingene:

Dette hjemmelagde tavlehjertet...


Et lekkert glasshjerte med prismeanheng...


Og denne lille søte kronen...


Takk for de fine premiene, søte du:) De falt virkelig i smak!

Så til lampeprosjektet...
Etter inspirasjon fra Livs Lyst har jeg laget Norgesglasslampe idag.


Jeg har skåret til en hullplate slik at den passer inn i lokket.
Jeg brukte en hullsag til dette, da er du sikret å få
hullet til ledningen midt på platen.
Hullplate var veldig greit å bruke, da har du ferdige luftehull,
så det ikke blir for varmt i glasset.
Strykejernledningen har jeg kjøpt på Clas Ohlson,
og sokkelen til lyspæren er fra en gammel taklampe jeg hadde i kjelleren..
Trenger nok litt sterkere pære i den, men jeg syns den ble rååååtøff!
Hva syns du??




8 kommentarer :

Lottas Himmelrom sa...

Wow for en fin premie i psten..Grattis.Den lampa var kjempe stilig! Så kreativt!
Ønsker deg en god natt og fin torsdag!
Mange klemmer fra
Lotta:)

Anette (Hvit Romantikk) sa...

Det var en artig lampe syntes jeg, veldig kreativt ! :)

Vennlig hilsen Anette

Christine Louise sa...

Oi, jammen er du kreativ :) Så flink du er. Og så masse flott du har fått :)

Klem fra meg..

Solveig sa...

For en flott premie! Gratulerer så masse!
Den lampa ble jo rå-stilig! Dette må jeg sjekke ut nærmere:o)
Må kikke mer i den flotte bloggen din, skjønner jeg:o)
Ha en fin kveld.
Klem fra Solveig

Hagens Vita Vardag sa...

Vad fint du har det med vackra bilder och härlig inspiration
Kram Anna

Hansen- Lind sa...

Den lampen var bare helt RÅÅ!!
Ikke stort annet å si om den saken:)

Johanne Rosenvinge sa...

Heisann!!
Utrolig lekker lampe! Vi har fått tak i noen Norgesglass og noen gamle sokler og er klare for å lage et par lamper. MEN: Vi lurer fælt på hvor du fikk tak i en hullplate, hvordan du fikk den skåret til og hvor du skaffet en hullsag. Høres ut som du er skikkelig handy må jeg si! Johanne&Vegard

Monica sa...

Hei Johanne og Vegard:)

Morro at dere likte lampen! Hullplate og hullsag er kjøpt på Byggmakker, hullsagen monteres rett på drillen. Jeg anbefaler deg å kjøpe en hullsag fra Bosch som er beregnet på stål/metall. Jeg kjøpte en billig en, og det var utrolig tungt å komme igjennom plata til tross for at den bare er noen millimeter tykk.

Lykke til:)