torsdag 14. januar 2010

Hverdag...



Når en morragretten unge slår seg vrang og retter tunge,
og nekter å ta klær og støvler på.
Når melkeglasset veltes, og geitostmaten eltes
- mellom fingre som er klønete og små...

Så husk at denne dag må du ta vare på.
Den forsvinner mellom fingra dine nå.
Engang vil du savne slitet.
Da er det for sent å vite - det er du som gjør din dag og tinning grå...

Når skrikinga og skrålet er litt mer en du kan tåle,
og du kjefter på en glede og en lek.
Når du har glemt å leve midt i hverdagen og strevet
- og tålmodigheten din har satt sin strek...

Du er kysten som de engang seiler fra,
si meg - hvem er stor og hvem er liten da?
Når fremtidshavet ligger som et speil,
så blås din medvind inn i deres seil...

Når lørdan' blir til sønda', du ber en stille bønn da,
om at unga ikke våkner klokka fem.
Men Vårherre kanke love, at du skal kunne sove
- når to små kommer inn med morraklem...

Så husk at denne dag må du ta vare på.
Den forsvinner mellom fingra dine nå.
Engang vil du savne slitet.
Da er det for sent å vite - det er du som gjør din dag og tinning grå...

Louis Jacoby


(bilder fra Google)

Takk for alle hyggelige kommentarer på forrige innlegg!
Dere er så søte alle sammen, jeg setter veldig pris på det:)
Beklager at jeg ikke har svart dere, men jeg har knapt
nok maktet å åpne bloggen min i det siste...
- mer om det senere....

Men igjen:
Tusen Takk:)

12 kommentarer :

Mor og datter sa...

hei Monica!!
Skjønner at det har vært tøft! Men dette klarer du med familie og venner som er det. Og er hjemmelengselen for sterk, så er det bare å ta turen ned og hilse på alle!
Dette blir nok bra!!
Klem

sylvia sa...

hei,
nydelig fortalt,

klem fra sylvia

Troen og Haapet sa...

Nydelig tekst og med melodi til blir denne visa en påminnelse for oss småbarnsforeldre som til tider kan gå lei..men det er vel livet..(?)
Kos deg på denne kvelden, ta vare på deg selv og de du har rundt deg..og GOD HELG;))
Klem

Anitas hus sa...

Hei, Monica
For en nydelig tekst, små ting vi alle kan bli påminnet om innimellom. Særlig på dager som er tunge, da er det lett for å bli irritert på små bagateller man egentlig bare burde le av.
Håper du har det bra om dagen, leste akkurat innlegget ditt under her og skjønner at du har det litt tungt nå.
Sender deg en go`klem jeg så håper jeg iallefall at den kan varme litt!
Kleeeeem Anita:O)

Liv sa...

Vakker tekst, og noen viktige ord til ettertanke :-)

Jeg ønsker deg en fortreffelig dag!

MinLilleInteriøHule sa...

Hei.vil bare varsle om at du ble trukket ut på giveawayen min:)GRATULERER!!!

Vibeke / Mammas Hus sa...

*klemme på*

;)

Hilde Heimdal sa...

En liten oppmuntring, du vant noe hos meg ;)

Lykkes Hjem sa...

Vakkert*

Ha en fin helg Monica

Velkommen sa...

Så fint, så sant.

Lene Christins verden sa...

Hei
Har noe til deg på bloggen min.
Klem LC

Heidi`s hvite perle sa...

Har noe til deg på bloggen min også..hehe ser det er flere som har skrevet det:)
ALt ordner seg til slutt for flotte jinter;)