lørdag 12. desember 2009

Vår lille jul...

Nå er alle gjøremål for julen 09 unnagjort,
så nå skal de siste dagene bare nyyyytes!
Jeg har sendt av gårde alle kort og pakker idag,
og hentet noen pakker på Posten.
Har bare mannen igjen, men jeg vet hva jeg skal kjøpe,
så saken anses som biff:)


Idag har jeg vært ute med sag og skaffet oss et lite juletre,
vi skal være borte nesten hele julen, så jakten på det
perfekte "Donald-treet" er avlyst i år...
Egentlig passer det veldig bra, for da slipper jeg å
vri hodet for å finne en plass til treet, hihi;)
Og neste år bor vi jo ikke her, så da blir det ekstra stas å
pynte til nordnorsk jul neste år!
Jeg gleder meg allerede:)
I alle år har jeg vinglet frem og tilbake om hva slags pynt jeg vil ha på treet,
men nå vet jeg AKKURAT hva jeg vil ha,
så kan skjønne jeg skal på salg på nyåret;)

Her er noen bilder fra vårt julepyntede lille hus:

Dagens juletre-hogst...




Mens jeg lastet opp bilder til dette innlegget
(noe som tok ufattelig lang tid!)
har treet fått lys på seg, bilder kommer senere;)


Denne nydelige duken kjøpte jeg på Jysk igår til
latterlige 30 kr(!!!) Den er 220x140.
Syns den er skjønn, den er akkurat passe grov til spisestuen min,
og passet perfekt til fargene på stolputene mine:)
Jeg kjøpte 2 kan skjønne, kanskje jeg kan sy puter av den andre,
eller rett og slett bare ha den i reserve:)





Har også fått en award igjen! Denne gangen fra Skogland!


Tusen takk, søte du:)
Denne gangen velger jeg å sende den tilbake til deg,
takk for at du er den du er:)

Nå står kakebaking for døren,
Lille Virvelvind fyller 3 år på mandag og det må feires med
brask og bram i morgen;)

God lørdagskveld til alle som popper innom!


(det som er igjen av den innen jeg er ferdig med å laste opp bilder....
Herremin, det har tatt meg to timer(!!!) å laste opp disse bildene,
flere som har problemer??)

10 kommentarer :

Cecilie sa...

For et herlig julepyntet hus du har! :) Nydelig!

Jeg har også vært ute i skogen i dag og dratt med meg et par små juletrær - med røttene. Så jeg har et lite i norgesglass i stua - fram til det store kommer inn. :)

Duken til 30 kroner (!!) var nyyydelig! Den ville jeg også gjerne ha! Tro om jeg skal dra til jysk å sjekke til uka om jeg finner likedan. :)

God lørdagskveld!

klem, cecilie

Hulda sa...

Så flott og julepynta du har gjort det. Koselig, lite juletre også. :)
Husfruas Memoarer. :)

My home is my Castle - by Kari sa...

Så nydelig du har pyntet :)
Treet er vakkert...

Klem,kari

MinVinterverden/Laila Johanne sa...

For et nydelig lite juletre du har vært ut og hentet (stjelt? hehe)! Kjempesøt pynt :) Og den duken var utrolig søt!!

Kjenner jeg er misunnelig på alle som har fått julen i blodet... Her er det stusselig på den fronten..

Ha en deilig søndag! :)
Klem!

Godt Isolert/Victoria sa...

Jeg har vært ute med hekksaksa (!!!) i dag og kuttet noen grangrener som står i høye blomsterpotter i kjøkkenvinduene! :) Jeg er ikke sikker på om vi skal ha juletre i år vi heller, siden vi også blir borte stort sett hele jula... Jeg har ikke bestemt meg heeeelt enda, men, men...

Kjempeflott julepyntet hus du har!

Ha en flott Lucia-dag i morgen (eller i dag blir det vel)!

Jannes lille sted sa...

Hei!
Så utrolig flott lite juletre, og så fint det var pyntet til jul hos dere nå! Kjempefint

Klem Janne Merethe

Mor og datter sa...

hei hei!! :)
så utrolig koselig bilder !! :)
hmmm.. jeg har ikke hatt noe problemer med å laste opp bilder, men jeg ser ikke alle bildene hos deg. kan være noe med min pc!
klem klem

Camilla sa...

Så koselig julehjem!

Synes du hadde en nusselig "juletre", smart det. Man får litt av den lukten som juletrær gir i huset selv med et lite ett =)

Kari sa...

ÅÅåh, du er heldig som er ferdig med alt som skal gjøres! Du får kose deg og nyte dagene før jul :)
Det var jo et kjempesøtt lite juletre, det var smart å pynte det med stoffhjerter, det ble så nostalgisk og fint. Og den duken, den var jo et kupp! Jeg tror det ville blitt stilige puter, eller du kunne ha sydd trekk til stolputene av den andre?
Og gratulerer med award :)

Stine sa...

Ingenting er bedre enn juletrepynt på salg :D Håper Kid sine fattigmanssølvkuler kommer på halv pris snart... ;)

Klemmer