onsdag 9. desember 2009

Om penger...



Med penger kan du kjøpe deg et hus,
men ikke et hjem...
Med penger kan du kjøpe deg en klokke,
men ikke tid...
Med penger kan du kjøpe deg en seng,
men ikke søvn...
Med penger kan du kjøpe deg en bok,
men ikke visdom...
Med penger kan du besøke en lege,
men ikke kjøpe helse...
Med penger kan du kjøpe deg en posisjon,
men ikke respekt...
Med penger kan du kjøpe blod,
men ikke liv...
Med penger kan du kjøpe sex,
men ikke kjærlighet...


Til ettertanke i disse travle førjulstider...
Husk å ta vare på dine nærmeste og kjæreste,
fortell dem hvor mye du bryr deg om dem,
og lev hver dag som den skulle vært den siste...

(bilder fra countryliving)

13 kommentarer :

sylvia sa...

så sant så sant det der,
ja viktig å ta vare på hverandre.
ha en nyelig dag.
klem fra sylvia

My home is my Castle - by Kari sa...

Sanne og viktige ord...

Ha en fin dag :)
Klem,Kari

Hilde Heimdal sa...

så søte og sanne ord :o)

Fru Perez sa...

For en nydelig blogg du har! :) Jeg prøver å få gjort noe på jobben i dag, men sjefen er borte og da tillater jeg meg å være mer interessert i andre ting;)

Takk for inspirasjon! :)

Troen og Haapet sa...

Kloke ord for den materialistiske verden vi lever i
Ha en riktig fin kveld;)

Lenemora sa...

Åhh så fint det har blitt her på bloggen din, du må ha gjort en stor overhaling, hvis jeg ikke tar helt grundig feil?

Virkelig vakkert!

Jeg lagde "knappene" på bloggen min etter oppskrift hos "Moseplassen", hvis du ser i min venstre sidebar ganske langt ned på siden kan du trykke på "Blogtips-knappen" da kommer du forhåpentligvis direkte til tips-innleggene hos Moseplassen.

Lykke til!

Klem fra Lenemora

Skogland sa...

Flotte ord til ettertanke!...
PS:det ligger noe til deg hos meg ;)

Som mine dager er sa...

Halloooen ...

Her var der forandringer siden sist. Flott ny header og meny-baren har du allerede fått til, jeg som skulle svare deg på spørsmålet du spurte ;-) Det går unna hos deg.

Kloke ord i dagens innlegg. Me like.

Klem fra Marit

Villmarkstausa sa...

TAr med meg ordene dine nå i julestria. Har ikke vært på besøk her inne før, tror jeg. Flott blogg. Følger og lenker;-))
Ha ei fin uke....

Liv sa...

Så sant, så sant! Virkelig ord til ettertanke :-)

Ha en strålende kveld videre! :-)

josimo sa...

Gode ord til ettertanke

Ha en flott dag

melis sa...

Hei :)

Tusen takk for fine ord ;) Og vakre, stemningsfulle bilder.

Jammen er det mange som styrer og ordner fælt i disse tider - og ikke puster ut før langt utpå nyåret - eller kanskje aldri. Jeg har to hektiske og lange arbeidsdager foran meg, men gleder meg til å lande i godstolen hjemme med en kopp gløgg og puseteppe rundt meg - og bare kjenne på hvor heldig jeg er :)

Håper du har en finfin torsdag :)

Fro sa...

Fine ord og fine, inspirerende bilder. Både følger og lenker din blogg :) Ha en fin kveld!