mandag 21. desember 2009

Årets korteste dag.....


Det sies at dette er årets korteste dag, og det tror jeg virkelig på!!

Jeg har vært unormalt godt i rute i år, men nå fikk jeg plutselig dårlig tid?! Typisk meg å tenke at jeg har all verdens med tid, og enda mer typisk er det at den siste kvelden blir veeeldig travel, og ikke minst sen....

Jeg er smertelig klar over at jeg er nettopp sånn, men det er så fordømt vanskelig å gjøre noe med det når jeg sitter godt planta i sofaen med pc'en og blogger i fanget...:)

Jeg vet ikke helt hvorfor jeg har dårlig tid, jeg er jo ferdig med alt....men jeg kjenner stresset jage igjennom kroppen når jeg tenker på alt jeg må gjøre før jeg reiser bort...:/

Jeg har en god del ritualer (les; tvangstanker?!) som må gjennomføres før jeg reiser noe sted, spesielt når jeg skal være borte over en uke!! Og kanskje kommer det en dame og skal se på huset i romjula, så da må alt være strøkent kan skjønne... Jeg er en aldri så liten kontrollfrik, så jeg må gi både megleren, mamma og pappa beskjed om åssen ting skal være her:) Og da er jeg ikke snauere enn at jeg forventer at det blir sånn, hihi;)

Jaja, ikke så mye jeg får gjort når jeg er 140 mil unna, men tilretteleggingen må jeg ha kontroll på, så får jeg bare krysse fingrene for at det går veien:)

Lille-Gull og jeg var en tur i byen idag etter jobb og barnehage, og det kalde været har satt sitt etterlengtede preg på gågata....Det er klarvær og det snør, det er vakkert hvitt på bakken, kulda biter i kinnene og det knirker godt under føttene...en fantastisk stemning man må ta vare på:) Vi storkoste oss!!

(bilder fra CountryLiving)

Tror neimen ikke jeg får gjort noe i kveld, nå skal jeg lage meg en stor kopp kakao og kose meg med blogger:)

Håper dere har det bra på årets korteste dag:)

5 kommentarer :

Kari sa...

Jeg tror nok du gjør riktig når du koker deg kakao og bare koser deg, for det er jo veldig viktig å ta vare på seg selv :) I morgen våkner du opplagt og kan ta fatt på det som må gjøres :) Ha en fortsatt fin førjulstid!

Hanne sa...

Tusen takk for koselig kommentar og gratulasjon til eldstesnuppa.

Håper freden og skuldrene senker seg, og at du får en fin, fin ferie.

God jul!

Pludrehanneklem

Mor og datter sa...

Hei på deg!!
Kjenner meg igjen i det du skriver ;)

Jeg har klart å velge hvilken jeg ville ha, sjekk bloggen ;) hihi
klem klem takk for hjelpen!

Jannes lille sted sa...

Hei:)
Ja dagen i går gikk virkelig unna i en fei!Nå er det jammen ikke lenge til jul! :)

Ønsker deg en flott juletid og god tur! Kos deg masse i jula
Klem Janne Merethe

Anonym sa...

veldig interessant, takk