søndag 2. august 2009

Før og etter - Ikea krakk

Et lite glimt av de siste dagers prosjekt..

(bilde er hentet fra Ikea.no)


Den er egentlig mamma sin, men siden hun ikke bruker den lenger ble den plutselig min;) hihi..
Den opprinnelige planen var vel egentlig at den skulle males hvit, men slik ble det ikke...

(klikk på bildene for større format)


Den ble derimot malt med Jotuns Isblå, og deretter tapetsert med noen rester jeg hadde liggende:)

Jeg limte på tapeten med decopage lim, og la to strøk med lim oppå tapeten og... jeg er litt over middels ivrig med grønnsåpevann og vaskefille, så den må jo kunne støvtørkes uten at jeg trenger å bekymre meg for at den løsner i kantene kan skjønne:)



Og resultatet ble jeg veldig fornøyd med, om jeg kan si det selv:)

Ønsker dere alle en fortsatt fin helg:)


14 kommentarer :

Cecilie ♥ Den blå halvkule sa...

Kjempeflott krakk! Den ble utrolig fin!

Fin kombinasjon med det isblå og den blomstrete tapeten! Du er flink!

Klem, cecilie

moa sa...

hei -
så skjønn krakken din ble..
med den nydeligste farge og kjempesøt tapet.
flink du!
ha en fin søndag -
moaklem

lovecountrychabbychicstyle sa...

nydelig kombinasjon!!! lekkert!!
klem fra Lillan

Fru Luna sa...

Hei :)
Så koselig blogg du har! Krakken ble bare nydelig!!! Må være en av de fineste varianten av den krakken jeg har sett.
Hilsen Linda

Maja sa...

Den ble jo kjempeflott!
Jeg har malt min hvit...hehe
Klem fra Maja

Home By Virginia sa...

WoW... :D Den ble kjempe fin...!!!

Jeg har en sånn jeg også som skal få seg en makeover snart... Foreløpig så har den vært beiset mørkebrun i noen år nå... :S

På tide med en forandring... :)

Ønsker deg en flott uke...!!!

*--- Klem ---*

Ann-Helen sa...

Wow, den ble knallfin!!!

Verdens søteste tapet også må være!
For en god idè!

Kreativ du er!

Kjente lengselen etter datteren din langt inn i hjerterota når jeg leste! Så deilig å ha henne hjemme igjen!!

Klem

anitas lille lykke sa...

den ble jo bare kjempesøt, da

Lena sa...

Krakken ble jo bare superflott!!! Og tenke seg til at jeg faktisk KASTET en slik krakk ifjor høst når dugnaden var over oss... Kan du tro jeg angrer???

Har forresten lagt deg til på leselisten min - om det er ok???
:o)

Farmendamen sa...

Den ble kjempefin!! Min er blitt beiset i brun/sort, trengte et brudd med alt det hvite...
Hen en koselig kveld.Hit kommer jeg en tur snart igjen.

Hanne sa...

Den ble knallfin!
God helg :-)

Liv Elin sa...

Heihei ! :)
Det må være den fineste Ikeakrakken jeg har sett av den typen ! Likte både fargen du har valgt og sammen med den kjempesøte tapeten - ble den jo superlekker !! (Hvor har du kjøpt tapeten - hva slags merke er det ?)

Jeg har denne krakken på badet selv , men har ikke pusset den opp ennå , men håper å få ånden over meg litt utover høsten nå som sommeren snart er over......

En flott blogg du har her - har ikke vært innom her tidligere tror jeg , men stikker gjerne innom flere ganger ! :)

Ha en flott helg!
hilsen fra Liv Elin - Husrom & Hjerterom

På landet sa...

Så søt den er =) Skal male min, men etter å ha sett din virker hvit litt kjedelig hihi.

Julehilsen fra B.

Anonym sa...

Jeg og min kjære sitter beundrer dine fantastiske verk! Du er en sann inspirasjon, og det er så flott at du deler din kunnskap med oss! Gjett om jeg skal dra og skaffe meg noe på brukthandelen nå. Skal bare skaffe meg riktig maler og restaurerings utstyr;) Tuuusen takk! Fortsatt god helg. <3 Sandra