tirsdag 9. juni 2009

Furet værbitt...

Naturens koder er vanskelige å knekke...

Har prøvd å knekke 'værbitt-koden', men det skal vise seg å være vanskeligere enn jeg hadde trodd!

Men jeg nærmer meg...

Disse kurvene har fått seg noen runder meg diverse forsøk nå, og jeg sier meg sånn passe fornøyd i denne omgang, men tipper det går ca 2 dager før jeg går løs på dem på nytt;)

FØR:

ETTER:

Har spraylakkert disse med hvit silkematt først.

Etterpå hadde jeg på oljelasur av fargen Ekte lutgrå.

'Cluet' er å påføre oljen (forholdsvis brutalt) før spraylakken har tørket skikkelig.
På den måten løsner litt av lakken uten at den flyter ut.

Et hett stalltips er å bruke en billig, men kraftig pensel, for den blir seende slik ut etterpå:

Posted by Picasa

5 kommentarer :

Margrethe sa...

Kurvene ble fine :) Ingen grunn til å gå løs på de igjen.

Ha en fin kveld :)

Hilsen Margrethe

små og store drømmer sa...

Stilig. Akkurat det jeg har lyst til å gjøre med mine kurver..
Har ikke samboer helt med meg på ideen ( igår sa han til og med at de var blandt hans topp 5 ting i hjemmet (???) Herregud! Gutter er ikke så kravstore) Nå skal jeg hvertfall vise han disse bildene :)

Lykkeliten sa...

Så fine kurvene ble! Du har en kjempe flott blogg! Første gang jeg er innom, og nå følger jeg!
Inspirerende!
Klem*

ralfefarfars paradis sa...

Synes de ble bra...det er vel umulig å få de helt likedan...artig pensel..

Andrea - KreativtAvbrekk sa...

så masse flotte tips, og fine bilder! :) Dette ble jeg inspirert av!

følger gjerne med på bloggen din... :)

God mandag