mandag 25. mai 2009

Speilprosjekt ferdig!

Da er prosjektet vel i havn, og jeg er ganske fornøyd:)
Dette bildet har jeg vist før i et annet innlegg, og viser dørene før jeg kastet meg over dem med hud og hår, og rå makt! Det er egentlig 2 helt splitter nye kjøkkendører, men det varte ikke lenge...
FØR:
Jeg gikk løs på dem med både kniv og gaffel og et veldig effektivt skrujern. Bits'en måtte riktignok bøte med livet, men det var det verdt! For meg...hihi:)
Etter at jeg fikk herpet dem passelig malte jeg 2 strøk med Lady takmaling S0502Y (bomull). Den tørker fort og er helt matt. Den setter lett møkkflekker og er lett å skrape av.
(kan ikke skjønne hvorfor vi bruker den i TAKET?!)
Jeg skrapte enda mer med diverse redskap og hadde på et strøk til med maling, før jeg tok en lett runde med pussemaskinen over dem, noe som ga en perfekt patina! 
Og helt til slutt fikk dørene et strøk hver seg med antikkgrå treolje.
ETTER:

Her har jeg tapetsert glasset som sto i døra fra før og pakket det inn i hønsenetting før jeg presset det på plass igjen.
Det var bare såvidt det gikk, så godt jeg har et glass i reserve:)


Det andre har jeg fått satt inn speil i...til den nette sum av kr. 45,-.

Og det er altså alt disse dørene har kostet meg:)

Marihøneklypene har jeg tjuvlånt av Lille-Gull (må huske å legge dem på plass før hun ser det...)
Se den fine patinaen!
...veggordet passet perfekt!
Og hva viser vel et mer riktig bilde av SANNHET enn speilet du ser inn i??
(dessverre, hver morgen klokka 06.00...)
Flere bilder kommer når jeg får hengt det opp i Tyri-huset og dandert slik jeg vil ha det.
Ønsker alle en finfin kveld:)
Posted by Picasa

4 kommentarer :

Vigdis sa...

Må si du er en tålmodig sjel! Men resultatet ble kjempegbra!
Du har en veldig fin blogg :)

Maja sa...

Kjempeflotte;)
Flink du er da!
Klem fra Maja

Maja sa...

Så kjekt at du er med på trekning hos meg;)
Klem fra Maja

Anette {foreldremanualen} sa...

Stilig og veldig kreativt! :-)